Peter Alexander Net Worth

Peter Alexander Net Worth is
$1.7 Million

Peter Alexander Bio/Wiki, Net Worth, Married 2018

To paraphrase the Beatles, one could say that, like Michelle and Ma Belle, Peter Alexander and Music are words that go together well, for the Austrian entertainer (musician, singer and actor) was associated with music from cradle to tomb. Born in Vienna in 1926, the son of a banker and his wife, Peter Alexander Neumayer (his full name) entered the...

Date Of Birth1965, Australia
Place Of BirthVienna, Austria
ProfessionActor, Soundtrack, Composer
Star SignCancer
#Fact
1Lives in Vienna in the 19th district, retired from the public. [January 2005]
2Dieter Bohlen is the producer of his final regular studio album "Verliebte Jahre", released in 1991.
3Released 27 records which reached the Top 10 Single charts between 1951 and 1981.
4Considered Austria`s most popular entertainer in the 1970s and 1980s and famous for his parodies. For example, he imitated the four leading characters of The Golden Girls (1985).
5Daughter Susanne Haidinger-Neumayer (1958-2009) and son Michael (born 1963).

Actor

TitleYearStatusCharacter
Die Traumschiff-Gala2005TV Movie
Hauptsache Ferien1972Dr. Peter Markus
Hurra, die Schule brennt - Die Lümmel von der ersten Bank IV. Teil1969Dr. Peter Bach
Wien nach Noten1969TV Movie
Die große Glocke1969TV Series
Zum Teufel mit der Penne - Die Lümmel von der ersten Bank, 2. Teil1968Dr. Roland
Jetzt schlägt's 131967TV Movie
How to Seduce a Playboy1966Peter Knolle
Graf Bobby, der Schrecken des wilden Westens1966Graf Bobby von Pichulsky
Das Liebeskarussell1965Peter Sommer
...und sowas muß um 8 ins Bett1965Dr. Eduard Frank
Hilfe, meine Braut klaut1964Valentin Haase
Schweik's Years of Indiscretion1964Josef Schwejk
Charleys Tante1963Dr. Otto Wilder
Der Musterknabe1963Dr. Fritz Geyer
Die lustige Witwe1962Danilo
Hochzeitsnacht im Paradies1962Dr. Ulrich Hansen
Das süsse Leben des Grafen Bobby1962Graf Robert 'Bobby' von Pinelski
Die Fledermaus1962Dr. Gabriel Eisenstein
Season in Salzburg1961Heinz Doll
Die Abenteuer des Grafen Bobby1961Graf Bobby von Pinelski
Im weißen Rößl1960Leopold Brandmeyer
Kriminaltango1960Peter Martens
Ich zähle täglich meine Sorgen1960Peter Hollmann
Salem Aleikum1959Peter Karmann
Ich bin kein Casanova1959Peter Keller
Peter schiesst den Vogel ab1959Peter Schatz
Schlag auf Schlag1959Hugo Bartels
So ein Millionär hat's schwer1958Edward Collin
Wehe wenn sie losgelassen...1958Peter Holunder
Münchhausen in Afrika1958Peter von Münchhausen
Die Beine von Dolores1957Singer (unconfirmed, uncredited)
Liebe, Jazz und Übermut1957Peter Hagen
Das haut hin1957Toni Matthis, Student der Zoologie
Ein Mann muß nicht immer schön sein1956Peter Moll
Musikparade1956Peter
Bonjour Kathrin1956Pierre
Der erste Ball1955TV Movie
Liebe, Tanz und 1000 Schlager1955Peter Alexander
Verliebte Leute1954Karl Munk, Musiker
Rosen aus dem Süden1954Singer - offscreen
Die süßesten Früchte1954Sänger
Schlager - Express Wien - Berlin1954TV MovieSinger
Drei, von denen man spricht1953Singer
Salto Mortale1953Singer
Königin der Arena1952Singer
Verlorene Melodie1952Pianist
Der Engel mit der Posaune1948Gast bei Frau Stein (uncredited)

Soundtrack

TitleYearStatusCharacter
Hier ist ein Mensch: Peter Alexander2016TV Movie documentary performer: "Der herrlichste Beruf der Welt" uncredited, "Bundesbahnblues", "Die süßesten Früchte", "Verliebte muss man gar nicht erst in Stimmung bringen", "Schön muss es sein, Dich zu lieben", "Das Wunder bist Du", "Das ganze Haus ist schief" uncredited, "Sing, Baby, sing" uncredited, "Man red' ja nur davon" uncredited, "Kann denn Liebe Sünde sein" uncredited, "Bel Ami", "Sinatra Medley", "Hier ist ein Mensch", "Der letzte Walzer", "Oh Lady Mary", "Komm und bedien dich", "K
ORF Fernsehgeschichte2015TV Mini-Series documentary performer - 1 episode
BÖsterreich2014TV Series performer - 1 episode
Ein Abend für...2012TV Series documentary performer - 1 episode
Hinter Gittern - Der Frauenknast2002TV Series performer - 1 episode
Falco - Hoch wie nie1998Video writer: "Hier ist ein Mensch"
Tohuwabohu1998TV Series performer - 1 episode
Arbeitersaga1989TV Series performer - 1 episode
Shoah1985Documentary performer: "Mandolinen um Mitternacht"
Musik ist Trumpf1976TV Series performer - 1 episode
Hauptsache Ferien1972performer: "Wir singen mit der ganzen Welt", "Was ist denn woanders so anders", "Leute im Campingzelt", "Meine vier Wände" - uncredited
Hurra, die Schule brennt - Die Lümmel von der ersten Bank IV. Teil1969performer: "Liebesträume", "Wie Böhmen noch bei Öst'reich war"
Zum Teufel mit der Penne - Die Lümmel von der ersten Bank, 2. Teil1968"Komm und bedien' Dich", "Honey"
Die Peter Alexander Show1966TV Series performer - 1 episode
How to Seduce a Playboy1966performer: "Bel ami a gogo"
Graf Bobby, der Schrecken des wilden Westens1966performer: "Ja, so ein Cowboy müßt ma sein", "Wien-Medley", "Johnny One, Two, Three", "Auf einmal ist alles so einfach", "Auf einmal ist alles so einfach" reprise - uncredited
...und sowas muß um 8 ins Bett1965performer: "Schenk mir ein Bild von dir", "Eine Frau ist stets das, was der Mann aus ihr macht", "Bitte, gib mir Unterricht in Liebe", "Schick die Weiber auf den Mond"
Hilfe, meine Braut klaut1964performer: "Was Frauen träumen", "Gloria", "Wodka-Beatle-Boy"
Schweik's Years of Indiscretion1964performer: "Sla Nanynka do zelí", "Weißt noch?", "Rosamunde", "Monatsrose", "Die Tragödie auf dem Schloß", "Drum frag ich mich stets, wer die Orden verleiht", "Siegreich wollen wir Rußland schlagen" - uncredited
Charleys Tante1963performer: "Brasil", "Das macht der Jacky nur, wenn der Mond scheint", "Au, bitte passen Sie doch auf"
Der Musterknabe1963performer: "Wenn erst der Abend kommt", "Verliebt, verlobt, verheiratet"
Hochzeitsnacht im Paradies1962performer: "Es kommt auf die Sekunde an", "Alle Wege führen mich zu Dir", "So stell ich mir die Liebe vor", "Stundenplan-Twist", "Bella Venezia", "Ein Glück, daß man sich so verlieben kann", "Ich spiel mit Dir", "Es kommt auf die Sekunde an" reprise
Das süsse Leben des Grafen Bobby1962performer: "Man red' ja nur davon", "Badewannen-Tango", "Ay Vera", "Blaue Nacht am Hafen", "Glücksrad", "Man red' ja nur davon reprise" - uncredited
Season in Salzburg1961performer: "Wenn der Toni mit der Vroni", "Salzburger Nockerln", "Sagt der Hintermoser", "...und die Musik spielt dazu", "Reich mir die Hände", "Salzburger Nockerln" reprise - uncredited
Die Abenteuer des Grafen Bobby1961performer: "Let's Go", "Man red' ja nur davon", "Geh nicht fort von mir" uncredited, "Kann denn Liebe Sünde sein" uncredited, "Paris ist eine Reise wert" uncredited, "Paris ist eine Reise wert reprise" uncredited
Im weißen Rößl1960performer: "Im weißen Rößl am Wolfgangsee", "Aber meine Herrschaften", "Es muss was Wunderbares sein", "Zuschau'n kann ich nicht", "Im Salzkammergut, da ka'mer gut lustig sein", "Was kann der Sigismund dafür, dass er so schön ist" - uncredited
Kriminaltango1960performer: "Kriminaltango", "Straße meiner Lieder" Quado vien la sera, "Mille - Mille - Baci"
Ich zähle täglich meine Sorgen1960performer: "Bim-Bam-Bumerang", "Nimm mich mit nach Jeriko Take Me Back To Cheriko", "Ich zähle täglich meine Sorgen", "Mariana Rosen soll'n am Wege stehen", "Bim-Bam-Bumerang" reprise - uncredited
Salem Aleikum1959performer: "Ein kleines Haus am blauen See", "Mein ganzes Leben ist Musik", "Penny-Swing Manhattan" - uncredited
Ich bin kein Casanova1959performer: "Valentina", "Titino Tinn", "Melodien zum Verlieben", "Espresso-Café O'Café"
Peter schiesst den Vogel ab1959performer: "Ins weiße Wolkenschlößchen", "Hol den Peter", "Piccolo-Ponny", "Torero der Liebe"
Schlag auf Schlag1959performer: "Schlag auf Schlag", "Ich muß im früheren Leben Elvis Presley gewesen sein", "Man müßte Geschirr spülen können", "Ich wünsch Dir einen schlaflosen Abend", "In der Schweiz", "See You Later, Alligator", "Das tu' ich alles aus Liebe", "Wir tanzen Huckepack", "Es war im immergrünen Tal"
So ein Millionär hat's schwer1958performer: "Venga, Venga Musica!", "Er war ein Musikant", "Fabelhaft!", "Hab'n Sie nicht ein schönes großes Faß da?", "Tun Sie's nicht!", "Venga, Venga Musica!" reprise - uncredited
Münchhausen in Afrika1958performer: "Probier' Dein Glück mit mir", "O Josefin, die Nacht in Napoli", "Wenn das die andern wüßten Ei-jei-jei", "Das große Glückskarussell", "Jassa bobo"
Liebe, Jazz und Übermut1957performer: "Vergiss mich nicht so schnell" uncredited, "Das ist alles längst vorbei" uncredited, "Das ganze Haus ist schief", "Mamitschka" uncredited
Das haut hin1957performer: "Das tu ich alles aus Liebe", "Ein bißchen mehr", "Ole Babutschkin"
Ein Mann muß nicht immer schön sein1956performer: "Ein Mann muss nicht immer schön sein", "Kleines Haus auf der Sierra Nevada"
Kirschen in Nachbars Garten1956performer: "Die Kirschen in Nachbars Garten"
Liebe, Tanz und 1000 Schlager1955performer: "Sing, Baby, sing", "Eventuell, eventuell", "Damit hab'n Sie kein Glück"
Die große Starparade1954performer: "Bongo Boogie" reprise

Composer

TitleYearStatusCharacter
Hier ist ein Mensch1972Short

Thanks

TitleYearStatusCharacter
Herr Schmidt wird 50, will aber nicht feiern2007TV Movie documentary thanks

Self

TitleYearStatusCharacter
Artour2006TV Series
Die Peter Alexander Show1966-1995TV SeriesHimself - Host
Willkommen im Club1989TV SeriesHimself
Wetten, dass..?1989TV SeriesHimself
Nase vorn1988TV SeriesHimself
Dalli Dalli1979-1984TV SeriesHimself - Singer / Himself / Himself - Musician
Die Super-Hitparade1983TV MovieSinger
ZDF Hitparade1978-1983TV Series
25 Jahre Wiener Stadthalle1983TV MovieHimself - Singer
WWF Club1980TV SeriesHimself (Guest)
Musik ist Trumpf1976-1979TV SeriesSinger / Himself / Himself - Co-Host
Peter Alexander präsentiert Spezialitäten1969-1978TV SeriesHimself - Host
Treffpunkt Herz1975TV MovieHimself - Host
Die kleinen Engel von Korea1975TV MovieHimself - Moderator
Am laufenden Band1974TV SeriesHimself / Theo Lingen Nr. 4
Drei mal neun1971-1973TV SeriesHimself - Musician
Guten Abend, Nachbarn1972TV SeriesHimself
Unsere kleine Show - Musik zur blauen Stunde1971TV SeriesHimself - Musician
V.I.P.-Schaukel1971TV Series documentaryHimself
Treffpunkte1971TV Series documentaryHimself
Blick zurück nach vorn1970TV MovieHimself
Die Rudi Carrell Show1970TV SeriesHimself
Zwischenmahlzeit1970TV SeriesHimself
Was bin ich?1970TV SeriesHimself - Singer
Der goldene Schuß1970TV SeriesSänger
Vergißmeinnicht1967-1970TV Series documentaryHimself
Die goldene Kamera 19691970TV MovieHimself
Stars in der Manege1969TV Series documentaryPerformer
Neues aus der Welt des Films1969TV SeriesHimself
Hinter der Leinwand1969TV Series documentaryHimself
Eine Starparade mit Marianne Koch1969TV MovieHimself
Musik aus Studio B1967-1969TV SeriesHimself / Singer
Die Drehscheibe1969TV SeriesHimself / Singer
Zum Beispiel Roy Black1969TV Movie documentaryHimself
Der verflixte Monat1968TV SeriesHimself
Die Caterina-Valente-Show1968TV SeriesHimself
Zwischenstation1967TV SeriesHimself
Zwischenstationen: Peter Alexander1967TV Movie documentary
Es funkeln die Sterne - Zu Gast bei Caterina Valente1966TV MovieHimself
Einer wird gewinnen1966TV SeriesHimself
The Eurovision Song Contest1963TV SpecialHimself - Austrian Commentator (voice)
The Eurovision Song Contest1962TV SpecialHimself - Austrian Commentator
Hotel Victoria1962TV SeriesHimself
In 80 Takten um die Welt1960TV MovieHimself - Singer
Potpourri der guten Laune1959TV MovieHimself - Singer
The Eurovision Song Contest1959TV SpecialHimself - Austrian Commentator (voice)
The Eurovision Song Contest1958TV SpecialHimself - Austrian Commentator (voice)
Rendezvous am Killesberg1955TV MovieHimself
Die große Starparade1954Himself

Archive Footage

TitleYearStatusCharacter
Hier ist ein Mensch: Peter Alexander2016TV Movie documentaryHimself
ORF Fernsehgeschichte2015TV Mini-Series documentaryHimself
Franz Antel - Meister der Unterhaltung2013DocumentaryHimself
Ein Abend für...2012TV Series documentaryDr. Peter Bach
Lola - Der Deutsche Filmpreis 20112011TV Movie documentaryHimself - Memorial Tribute
Österreich wählt2011TV SeriesVarious
Heidschi Bum Beidschi2010TV Movie
Der ewige Dienstmann - Hans Moser im Porträt2010TV Movie documentaryDr. Gabriel Eisenstein (uncredited)
Herr Schmidt wird 50, will aber nicht feiern2007TV Movie documentaryHimself
Legenden2007TV Series documentaryHimself
Unsere Besten2006-2007TV SeriesHimself / Various Roles
Der Mann, der Peter Alexander war2006TV Movie documentaryHimself
Get Up, Stand Up2003TV Series documentaryHimself
Sendung ohne Namen2002-2003TV Series documentaryHimself
Falco - Hoch wie nie1998VideoHimself
Bravo, Catrin1986TV MovieHimself
Klimbim1975TV SeriesHimself
Musik aus Studio B1969TV SeriesSinger

Won Awards

YearAwardCeremonyNominationMovie
1996Honorary BambiBambi AwardsLifetime Achievement
1993Platin RomyRomy Gala, Austria
1992RomyRomy Gala, AustriaFavorite Show Host (Beliebtester Showmaster)Die Peter Alexander Show (1972)
1990BambiBambi AwardsUnknockable Stars
1987BambiBambi AwardsJubileeRepresenting the 1970s.
1984Audience CameraGolden Camera, GermanyMaleThis year asking for the favorite male/female audience darling.
1980Audience CameraGolden Camera, GermanyThis year asking for the biggest entertainment star.
1978BambiBambi AwardsShowstar - MalePeter Alexander präsentiert Spezialitäten (1969)
1977BambiBambi AwardsShowstar - MalePeter Alexander präsentiert Spezialitäten (1969)
1974BambiBambi AwardsShowstar - MalePeter Alexander präsentiert Spezialitäten (1969)
1973BambiBambi AwardsShowstar - MalePeter Alexander präsentiert Spezialitäten (1969)
1972BambiBambi AwardsShowstar - MalePeter Alexander präsentiert Spezialitäten (1969)
1971BambiBambi AwardsShowstar - MalePeter Alexander präsentiert Spezialitäten (1969)
1970BambiBambi AwardsTV HostingPeter Alexander präsentiert Spezialitäten (1969)
1970Audience CameraGolden Camera, GermanyThis year asking for the favorite show host.

Known for movies

Source
IMDB Wikipedia

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.